Sjir Winthagen neemt afscheid als dirigent jeugdorkest

Met de repetitie van zondag 6 april en de slotmanifestatie van Klinkend Perspectief op dinsdagavond 8 april, heeft Sjir Winthagen de dirigentenstok van het jeugdorkest aan de wilgen gehangen. Ruim 25 jaar zwaaide hij de scepter over het jeugdorkest. Iedere zondagmorgen wist hij met veel enthousiasme de jeugdige (en ook minder jeugdige) muzikanten van het jeugdorkest uit te dagen: het jeugdorkest als voorportaal voor het grote harmonie-orkest. Bijna alle muzikanten in het harmonie-orkest hebben onder leiding van Sjir het “muziekvak” geleerd. Wie denkt dat Sjir het wat rustiger aan gaat doen, heeft het mis. Sjir blijft als klarinettist uiteraard zijn muzieknootje meepikken in het harmonie-orkest. Daarnaast blijft hij ook een grote rol spelen in de opleidingscommissie van De Berggalm waardoor hij toch regelmatig bij het jeugdorkest te vinden zal zijn. Op 16 mei a.s. zal Sjir, tijdens de feestavond ter gelegenheid van het 135 jarig bestaan van De Berggalm, samen met andere jubilarissen in het zonnetje worden gezet.

Sjir, namens alle leden en oud-leden van het jeugdorkest, dank voor je enthousiaste begeleiding van ons jeugdorkest.

Vanaf zondag 15 april zal het jeugdorkest onder leiding staan van Robbert-Paul Feijten.

DSC_0110
DSC_0038

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.